Tennisbanen
OTC heeft 5 all-weather buitenbanen. De baansoort heet TOP CLAY. 3 banen zijn voorzien van  ECHT gravel en daarmee heeft het alle speeleigenschappen van gravelbanen. 2 banen zijn voorzien van rood zand. Daarnaast heeft OTC kidscourts met 2 oranje banen en 3 rode banen (tenniskids).

De buitenbanen zijn onderdeel van Sportcentrum Oudenrijn. In Sportcentrum Oudenrijn bevinden zich ook 5 binnen tennisbanen waarop tegen gereduceerd tarief van € 10,00 per uur per baan door OTC leden gespeeld kan worden mits op de dag zelf gereserveerd.

Openingstijden tennisbanen
De openingstijden van de tennisbanen zijn gelijk aan de openingstijden van het Sportcentrum. Zie hiervoor: OPENINGSTIJDEN

Hoe af te hangen op het afhangbord
Afhangen is verplicht, ook als de banen volledig vrij zijn!
Het digitaal afhangbord hangt in het Sportcentrum bij het prikbord (naast de klapdeuren naar de tennishal). Om een baan af te hangen dien je minimaal 2 KNLTB spelerspassen door de lezer te halen. vervolgens kun je op het scherm de gewenste baan aanklikken.

De speeltijden zijn:

• Enkelspel (je hangt af met 2 spelerspassen): 45 minuten
  • Dubbelspel (je hangt af met 4 spelerspassen): 60 minuten

Zodra je speeltijd voorbij is en andere leden je komen afhangen dan dien je de baan te vegen. Indien gewenst kun je bij het digitale afhangbord opnieuw een baan afhangen.

Het bestuur kan banen reserveren voor bepaalde OTC activiteiten.
Denk hierbij aan tennislessen, KNLTB competitie, toss en overige OTC activiteiten.

Mocht er op vooraf gereserveerde banen geen activiteit plaatsvinden dan mag je gebruik maken van die betreffende baan tot degene die de baan heeft gereserveerd zich meldt bij de baan. Dit met uitzondering van de KNLTB competities.

Verlichting
Op maandag tot en met vrijdag vanaf schemer tot 23 uur. Zaterdags is dit afhankelijk van de openingstijden van het Sportcentrum.
Zondagavond na 18.00 uur kan er geen verlichting aan, dan is het Sportcentrum gesloten. De verlichting wordt, op verzoek van de spelers, bediend door een horecamedewerker/ster. Als de verlichting niet meer nodig is dan dienen de laatste spelers dit door te geven aan de horecamedewerker/ster.

Speeltijden
Speeltijden senior leden: mogen afhangen gelijk aan de openingstijden van de banen.

Speeltijden jeugdleden tot en met 12 jaar: mogen afhangen van maandag tot en met zondag van 9 tot 18 uur.

Speeltijden jeugdleden van 13 tot en met 17 jaar: mogen afhangen van maandag tot en met zondag van 9 tot 20 uur.

Speeltijden daluren leden: mogen afhangen van maandag tot en met zondag van 9 tot 18 uur.

Introducé
Ieder lid mag gedurende een kalenderjaar maximaal 2 keer een introducé meenemen om te tennissen. Men dient dit vooraf te melden bij de horeca. Kosten hiervoor zijn € 10,00 per introducé.

Kleding en gedrag
Alle leden dienen zich op het park dus zowel op de baan als daarbuiten waardig te gedragen en geen hinder voor andere te veroorzaken, binnen of buiten het sportcomplex b.v. geen gebruik van scheldwoorden, loop niet over andere banen, doe afval en oude tennisballen in de daarvoor bestemde prullenbakken.Indien er een defect aan de baan of op het park geconstateerd wordt dient men dit door te geven een medewerker/ster van de horeca.

Baanonderhoud
Klik HIER voor meer informatie.

Bespeelbaarheid van de banen
Het personeel van het Sportcentrum zal aangeven wanneer de banen niet bespeelbaar zijn.

Als de banen niet bespeelbaar zijn wordt dit aangekondigd middels een pushbericht (KNLTB clubapp), op de website en het afhangbord.

Onderhoud
Het Sportcentrum is verantwoordelijk voor het algemeen onderhoud aan het park inclusief de banen en verlichting.

Aanwijzingen opvolgen
Aanwijzingen van het personeel van het Sportcentrum, bestuurs- of commisieleden dienen te worden opgevolgd.

Vragen?

Sportcentrum Oudenrijn